UNLOCKING AI – ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION - KONTYNUACJA
Drugi dzień kursu AI był w pełni poświęcony praktycznym ćwiczeniom i zastosowaniu narzędzi takich jak Logo.com, Trello, Asana i Narrato. Uczestnicy pracowali zarówno samodzielnie, jak i w grupach, doskonaląc umiejętności organizacji pracy, zarządzania projektami i wykorzystania poznanych programów i platform w edukacji.
Trzeci dzień kursu AI dla nauczycieli upłynął pod znakiem praktycznej pracy z wybranymi narzędziami edukacyjnymi opartymi na sztucznej inteligencji. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z możliwościami, jakie oferują platformy Owlift.com, eSpark.com, Sendsteps.com oraz Knewton.com.
Dzień rozpoczął się od krótkiego wprowadzenia teoretycznego, podczas którego omówiono znaczenie personalizacji nauczania oraz automatyzacji procesów edukacyjnych z wykorzystaniem AI. Następnie nauczyciele przystąpili do pracy z poszczególnymi programami:
Owlift.com – Platforma wspierająca analizę wyników uczniów oraz dostosowanie materiałów dydaktycznych do ich indywidualnych potrzeb. Uczestnicy testowali możliwości generowania raportów oraz wykorzystania sztucznej inteligencji do rekomendacji metod nauczania.
eSpark.com – Narzędzie umożliwiające personalizację ścieżek edukacyjnych w nauczaniu wczesnoszkolnym. Nauczyciele tworzyli interaktywne lekcje oraz śledzili postępy uczniów w czasie rzeczywistym.
Sendsteps.com – Aplikacja służąca do angażowania uczniów poprzez interaktywne quizy, głosowania i analizy opinii. Uczestnicy kursu projektowali własne pytania i testowali ich skuteczność w budowaniu aktywnego zaangażowania uczniów.
Knewton.com – System wykorzystujący algorytmy AI do rekomendowania materiałów edukacyjnych dopasowanych do poziomu wiedzy uczniów. Nauczyciele eksperymentowali z różnymi zestawami treści oraz analizowali sposób ich adaptacji do indywidualnych potrzeb ucznia.
Podsumowując, trzeci dzień kursu pozwolił nauczycielom na praktyczne zastosowanie narzędzi AI w edukacji, co otworzyło nowe perspektywy w zakresie personalizacji nauczania i efektywności dydaktycznej. Uczestnicy docenili możliwość pracy na rzeczywistych platformach i zgodnie podkreślali, że zdobyta wiedza będzie miała praktyczne zastosowanie w ich codziennej pracy z uczniami.