MOBILNOŚĆ NAUCZYCIELI-KURS EKOLOGICZNY "HOW TO SAVE THE WORLD" DZIEŃ 4

Czwarty dzień mobilności upłynął uczestnikom kursu pod znakiem zajęć terenowych składających się z dwóch części. Celem pierwszej części było zbadanie na lokalnym ryneczku czy możliwe jest tam zrobienie ekologicznych zakupów - w tym celu uczestnicy sprawdzali sposób wykonania, rodzaj użytych materiałów oraz miejsce wyprodukowania oferowanych tam produktów. W dobie powszechnej globalizacji okazało się, że większość towarów pochodzi z importu a materiałem dominującym użytym do ich produkcji jest niestety plastik. Nieliczni sprzedający oferowali produkty lokalne z ekologicznych materiałów.
Drugą część zajęć uczestnicy kursu pod kierunkiem prowadzącej pani Alby Méndez Hernández spędzili w pobliskim parku, gdzie ich zadaniem było zbadanie czy spełnia on wymogi bioróżnorodności. Dużym zaskoczeniem było odkrycie, że rośliny w parku to gatunki inwazyjne w dużym stopniu wpływające negatywnie na przyrodę Teneryfy. Pozytywnym akcentem było wskazanie przez prowadzącą kurs gatunków endemicznych w parku oraz ich powiązań z fauną Teneryfy. Na przykładzie opisanej przez panią Albę rośliny magazynującej w swoich owocach wodę z której korzystają jaszczurki kolejny raz uczestnicy kursu zauważyli związki pomiędzy poszczególnymi składowymi ekosystemu Teneryfy. Dodatkowo, aby wykonać zadanie uczestnicy kursu korzystali z aplikacji zarekomendowanej przez panią Albę o nazwie iNaturalist, którą planują wykorzystać w pracy z uczniami.



