Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

MOBILNOŚĆ NAUCZYCIELI-KURS EKOLOGICZNY "HOW TO SAVE THE WORLD" DZIEŃ 4

Czwarty dzień mobilności upłynął uczestnikom kursu pod znakiem zajęć terenowych składających się z dwóch części.  Celem pierwszej części było zbadanie na lokalnym ryneczku czy możliwe jest tam zrobienie ekologicznych zakupów - w tym celu uczestnicy sprawdzali sposób wykonania, rodzaj użytych materiałów oraz miejsce wyprodukowania oferowanych tam produktów.  W dobie powszechnej globalizacji okazało się, że większość towarów pochodzi z importu a materiałem dominującym użytym do ich produkcji jest niestety plastik. Nieliczni sprzedający oferowali produkty lokalne z ekologicznych materiałów. 

Drugą część zajęć uczestnicy kursu pod kierunkiem prowadzącej pani Alby Méndez Hernández spędzili w pobliskim parku, gdzie ich zadaniem było zbadanie czy spełnia on wymogi bioróżnorodności. Dużym zaskoczeniem było odkrycie, że rośliny w parku to gatunki inwazyjne w dużym stopniu wpływające negatywnie na przyrodę Teneryfy. Pozytywnym akcentem było wskazanie przez prowadzącą kurs gatunków endemicznych w parku oraz ich powiązań z fauną Teneryfy.  Na przykładzie  opisanej przez panią Albę rośliny magazynującej w swoich owocach wodę z której korzystają jaszczurki kolejny raz uczestnicy kursu zauważyli związki pomiędzy poszczególnymi składowymi ekosystemu Teneryfy. Dodatkowo, aby wykonać zadanie uczestnicy kursu korzystali z aplikacji zarekomendowanej przez panią Albę o nazwie iNaturalist, którą planują wykorzystać w pracy z uczniami.