Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

EUROPEJSKI PLAN ROZWOJU SZKOŁY NA LATA 2017-2020

EUROPEJSKI PLAN ROZWOJU SZKOŁY
w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej
w Bielsku-Białej na lata 2017-2020

CELE:
1. Podniesienie umiejętności językowych całej kadry nauczycielskiej oraz kadry kierowniczej.
2. Zwiększenie liczby projektów międzynarodowych.
3. Wprowadzenie elementów nowatorskiej metody pracy tj. Content and Language Integrated Learning (CLIL) na lekcjach języków obcych.
4. Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez doskonalenie zawodowe nauczycieli i podnoszenie ich kwalifikacji w szczególności w obszarze stosowania metody CLIL, metod nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz pochodzących z innych krajów.
5. Wsparcie dla uczniów uzdolnionych lingwistycznie.
6. Stosowanie najnowszych metod i technik nauczania języków obcych.
7. Wzrost motywacji do nauki wśród uczniów.
8. Rozwijanie kreatywności i innowacyjności.
9. Tolerancja i otwartość wobec innych kultur i narodów.
10. Poszerzenie wśród nauczycieli wiedzy o różnorodnych systemach edukacji w Europie. ( poprzez udział nauczycieli różnych przedmiotów w mobilnościach kadry edukacyjnej związanych z job shadowing)
11. Poszerzenie wśród nauczycieli wiedzy oraz zdobycie nowych umiejętności dotyczących stosowania metody CLIL, nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz grup uczniów różnorodnych pod względem narodowości ( poprzez udział nauczycieli różnych przedmiotów w mobilnościach kadry edukacyjnej związanych z job shadowing oraz uczestnictwem w kursach metodycznych).
12. Udoskonalenie umiejętności zarządzania placówką.
13. Podejmowanie współpracy międzynarodowej poprzez uczestnictwo w programach europejskich Erasmus + oraz eTwinning.
14. Rozwijanie umiejętności w zakresie komunikacji w języku obcym.
15. Wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych krajów.
16. Nawiązywanie kontaktów międzynarodowych.
17. Poszukiwanie możliwości, w których uczniowie będą wykorzystywać swoje umiejętności językowe w praktyce.
18. Wzrost zaangażowania nauczycieli i uczniów w europejskie programy mobilnościowe.
19. Utrwalanie i rozwijanie w opinii środowiska lokalnego wizerunku szkoły jako aktywnej i dynamicznie rozwijającej się instytucji oświatowej, która w swojej pracy z uczniami wykorzystuje najnowsze metody pracy, a zarazem stara się być instytucją otwartą na świat, pozwalającą dawać swoim wychowankom dobre wzory obecności i działania w świecie różnorodnym i wielokulturowym.
20. Przygotowanie uczniów do roli obywateli wielonarodowego, wielokulturowego i wielojęzycznego społeczeństwa europejskiego.
21. Włączenie zdobytego doświadczenia i nabytych kompetencji pracowników uczestniczących w projektach do planu strategicznego rozwoju szkoły w przyszłości.

SPOSOBY REALIZACJI CELÓW EPRS

Realizacji zadań stawianych sobie przez szkołę mają służyć planowane aktywności w ramach Europejskiego Programu Erasmus+ :
1. Indywidualne wyjazdy nauczycieli na warsztaty podnoszące umiejętności językowe, doskonalące metody nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz pochodzących z innych krajów jak również metodę CLIL.
2. Wyjazdy nauczycieli języków obcych na warsztaty doskonalące metody i techniki nauczania języków obcych oraz doskonalące umiejętności językowe nauczycieli.
3. Udział nauczycieli w zajęciach obserwacyjnych doskonalących metody i techniki nauczania języków obcych (job shadowing).
4. Nawiązanie współpracy ze szkołami partnerskim w Europie, wymiana doświadczeń, wspólna realizacja projektów.
5. Udział nauczycieli innych przedmiotów w kursach językowych w celu lepszej komunikacji z uczniami naszej szkoły, pochodzącymi z innych krajów oraz zwiększenia zrozumienia językowej oraz kulturowej różnorodności.

POZYSKIWANIE FUNDUSZY W PROJEKTACH

1. Wniosek w ramach programu ERASMUS + (KA.1).
ZADANIA
1. Przygotowanie na dodatkowym szkoleniu w ramach WDN nauczycieli języków obcych do wprowadzenia metody CLIL.
2. Udział w szkoleniach informacyjnych dotyczących Programu Erasmus+.
3. Konsultacje z przedstawicielem regionalnym Programu Erasmus+.
4. Doskonalenie językowe kadry nauczycielskiej w celu podniesienia ich umiejętności językowych.
5. Udział w kursach językowych za granicą.
6. Doskonalenie zawodowe nauczycieli języków obcych w zakresie stosowania metody CLIL w kraju i za granicą.
7. Szkolenie językowe dla kadry zarządzającej w celu podniesienia umiejętności prawidłowej komunikacji z partnerami w roboczym języku projektu.
8. Nawiązanie kontaktów ze szkołami europejskimi - program eTwinning.
9. Obserwacja zajęć w ramach job shadowing w celu poznania metod i form pracy stosowanych na zajęciach z uczniami z różnych krajów.

EFEKTY

1. Zwiększenie umiejętności nauczycieli w nauczaniu i samodoskonaleniu się.
2. Wzrost motywacji do nauki wśród uczniów.
3. Lepsze rozumienie praktyk, polityki i systemów edukacyjnych w krajach europejskich.
4. Stosowanie nowych metod nauczania i podnoszenie jakości kształcenia przez nauczycieli.
5. Większa zdolność do zmian i modyfikacji w zakresie kierowania placówką.
6. Zrozumienie wśród uczniów i nauczycieli społecznej, kulturowej i językowej różnorodności.
7. Wzbogacenie umiejętności językowych wśród uczniów, nauczycieli i kadry zarządzającej.
8. Zwiększona motywacji i satysfakcja w codziennej pracy wśród nauczycieli.
9. Podniesienie atrakcyjności oferty nauczania i zwiększenie motywacji uczniów.
10. Szkolenia dla całej kadry pedagogicznej prowadzone przez uczestników szkoleń zagranicznych w ramach programu Erasmus+. Szkolenia przekładają się na poprawę jakości nauczania oraz wzrost poziomu wiedzy wszystkich uczniów szkoły.

WŁĄCZANIE DOŚWIADCZEŃ DO PLANU ROZWOJU

Umiejętności, innowacyjne metody, nowe techniki zdobyte przez nauczycieli w ramach wyjazdów na szkolenia, udziału w projektach i kursach, będą szeroko rozpowszechniane w środowisku szkolnym. Będzie również prowadzona szeroka kampania informacyjna w mediach lokalnych, szkolnymi kanałami informacyjnymi a także w mediach społecznościowych, w których nauczyciele aktywnie działają i są obecni.
Zdobyte umiejętności przede wszystkim będą włączane w plany pracy szkoły i w plany pracy poszczególnych nauczycieli. Indywidualnie każdy z nauczycieli biorących udział w aktywnościach będzie w ramach swojego przedmiotu uwzględniał możliwości włączenia ich efektów w swoje plany pracy na lekcjach programowych czy na zajęciach pozalekcyjnych. Udział nauczycieli w wyjazdach szkoleniowych, projektach i warsztatach może przynieść duże możliwości modernizacji i zwiększenia oferty szkoły dla jej uczniów.
Dzięki wprowadzeniu CLIL do naszej szkoły wierzymy, że utrzymamy wysoki poziom motywacji uczniów, wykorzystamy naturalną motywację do uczenia się nowych i interesujących rzeczy w sposób odpowiedni dla wieku i zdolności oraz sprawności i umiejętności już opanowanych.
Kontakty z nauczycielami z zagranicy z pewnością zaowocują poszerzeniem współpracy międzynarodowej i realizacją ciekawych projektów.