Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

SZTUKA EMOCJI

„Sztuka emocji”

oswojenie dzieci ze światem uczuć i emocji

za pomocą różnych dziedzin sztuki.

 

W roku szkolnym 2024/2025 klasa 3a bierze udział w III edycji programu ogólnopolskiego „Sztuka Emocji”.

Ogólnopolski projekt edukacyjny „Sztuka Emocji” ma na celu koncentrować uwagę i działania nauczycieli oraz uczniów w stronę emocji, wykorzystując do tego sztukę pod różnorodnymi postaciami.

Nauczyciel staje się kreatorem ucznia po świecie emocji, używając do tego różnych dziedzin sztuki.

Projekt „Sztuka Emocji” i jego aktywność artystyczna  opiera się o założenia osadzone w duchu arteterapii i mindfulness. Na podstawie tych źródeł uczniowie powinni czerpać inspiracje, wiedzę, doświadczenia, uczucia w pełen możliwy sposób.

Realizacja projektu polega na przeprowadzeniu, co miesiąc jednej aktywności, zajęć, ćwiczeń z wykorzystaniem dziedziny sztuki oraz przypisanej w danym miesiącu emocji.

Sztuka jest najbardziej efektywna, kiedy pozwolimy dziecku tworzyć według własnej wizji, pełnej swobody, bez schematów. Uczniowie mogą w pełni realizować swoje artystyczne inspiracje, pomysły posługując się wyobraźnią i kreatywnością.

Zadania projektowe są realizowane: 8 miesięcy – 8 zadań – 8 emocji – 8 dziedzin sztuki.

Główne założenia projektu:

Zapoznanie uczniów ze światem emocji, uczuć wykorzystując do tego sztukę pod różnymi postaciami.

Cele szczegółowe:

Tworzenie pozytywnych relacji w grupie rówieśniczej.

Budowanie wiary we własne możliwości.

Kształtowanie umiejętności interpretacji dzieł sztuki poprzez emocje.

Tworzenie przez nauczyciela miejsca  do twórczej aktywności dzieci poprzez zabawę.

Wzmacnianie wartości społecznych, osobowych.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Sztuka Emocji” wpisuję się w założenia Podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2024/2025:

  1. „Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym”[1].

 

Udział w projekcie pozwoli uczniom lepiej zrozumieć siebie, poznać swoje emocje, jakie mogą towarzyszyć podczas wykonywania prac, działań artystycznych.

 

[1] https://www.gov.pl/web/edukacja/podstawowe-kierunki-realizacji-polityki-oswiatowej-panstwa-w-roku-szkolnym-20242025, (dostęp 02.10.2024r).