Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

KURS W SALAMANCE - PIERWSZY TYDZIEŃ

W pierwszym dniu  kursu w Salamance zostaliśmy przywitani przez panią Sonię Martin Hernandez, kierowniczkę szkoły .

Po zapoznaniu się z wytycznymi dotyczącymi COVID 19 rozpoczęliśmy zajęcia praktyczne. Każdy z uczestników projektu został poproszony o przedstawienie się oraz wymienienie narzędzi informatyczno-komunikacyjnych, z których korzysta na swoim przedmiocie. Dało nam to możliwość ćwiczenia komunikacji w języku angielskim.  Następnie, podczas prezentacji dowiedzieliśmy się o założeniach modeli TPACK oraz SAMR, czyli o technologicznym MUST HAVE każdego nauczyciela. Prowadzący, pan Juan Santamartina, aby poznać indywidualne potrzeby każdego uczestnika kursu, poprosił  o wyszukanie interesujących nas narzędzi, które odpowiadałyby potrzebom nauczycieli różnych przedmiotów. 

W kolejnym dniu zajęć poznaliśmy możliwości, jakie daje nam aplikacja GENIALLY. Są one obszerne, na przykład  tworzenie prezentacji zawierających pliki dźwiękowe, multimedialne oraz testowania wiedzy uczniów poprzez opcję gamification - w której tworzone są różnorodne quizy.

Dodatkowo, mieliśmy okazję poznać bazy darmowych obrazów - UNSPLASH oraz FREEPIK oraz aplikację SNAPPEA, dzięki której można ściągnąć pliki audio i video niezbędne do tworzenia materiałów edukacyjnych.

W ostatnim dniu pierwszego tygodnia uczyliśmy się tworzyć escape room w aplikacji GENIALLY - według uczestników kursu narzędzie przydatne m.in. w powtórzeniu materiału przed sprawdzianami.

Na koniec omówiona została aplikacja PADLET - nazywana wirtualną tablicą. Służy ona do gromadzenia w jednym miejscu różnego rodzaju materiałów cyfrowych pomocnych w realizacji tematu określonego przez prowadzącego. Narzędzie to może być wykorzystane przez uczniów do pracy w grupie i dzielenia się wiedzą oraz stworzonymi materiałami.