Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

KURS W SALAMANCE - DRUGI TYDZIEŃ

Drugi tydzień kursu poświęconego nowoczesnym technologiom informatyczno-komunikacyjnym rozpoczęliśmy od zapoznania się z aplikacją RENDERFOREST, która może być wykorzystywana do tworzenia różnorakich projektów: unikalnych logo, animacji, prezentacji lub pokazów slajdów. Narzędzie to, podobnie jak te poznane w zeszłym tygodniu, oferuje możliwość pracy z gotowymi szablonami, co sprawia, że tworzenie projektów jest szybkie i intuicyjne. 

We wtorek poznawaliśmy aplikację PIKTOCHART- narzędzie do szybkiego tworzenia infografiki. Również w tej aplikacji możemy korzystać z gotowych szablonów lub stworzyć swoją własną infografikę, plakat, ulotkę itd., używając obrazków i innych elementów powiązanych z wybranym przez nas tematem. W aplikacji PIKTOCHART za najbardziej przydatną w naszej pracy uważamy możliwość wstawiania wykresów prezentujących różnorodne dane. Dodatkowo, zapoznaliśmy się z możliwościami, jakie dają nam OPEN EDUCATIONAL RESOURCES, czyli miejsce z gotowymi materiałami edukacyjnymi. Na koniec przećwiczyliśmy grupowe podejmowanie decyzji w aplikacji TRICIDER

Na środowych zajęciach tworzyliśmy testy w aplikacji SOCRATIVE. Nauczyliśmy się tworzyć testy, dodając różne rodzaje pytań:prawda/fałsz, wielokrotnego wyboru oraz otwarte i edytować utworzone pytania. Gotowe testy możemy zapisać w formie PDF, a jeśli zachodzi taka potrzeba, używając iLOVEPDF, można je zapisać w formacie Word. 

Wszystkie te narzędzia są niezwykle przydatne w codziennej pracy nauczyciela. Ich intuicyjność stanowi duże ułatwienie, zwłaszcza dla osób czujących się mniej pewnie w obszarze stosowania nowoczesnych technologii. 

Następnie poznaliśmy aplikacje, które można instalować na smartfonach.  Wśród nich znajduje się m.in. LOOM, który umożliwia nagrywanie filmików użytecznych np. w lekcjach online, kiedy wprowadzamy nowy materiał. 

Ostatni dzień kursu poświęcony został zagadnieniom związanym z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poznaliśmy teoretyczne założenia modelu edukacji dla takich uczniów obowiązujące w Hiszpanii. Zauważyliśmy różnice między Polską i Hiszpanią - w Hiszpanii istnieją trzy różne opcje dla uczniów z SEN: uczenie się w szkole powszechnej, łączenie nauki w szkole powszechnej ze szkołą specjalną oraz uczęszczanie do szkoły specjalnej. Od 1985 roku w Hiszpanii duży nacisk kładziony jest na edukację włączającą oraz szeroko pojętą integrację. 

Następnie zapoznawaliśmy się z narzędziami edukacyjnymi, stworzonymi specjalnie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: 

  • dla uczniów z dysleksją  

Microsoft learning Tools, Chrome extensions : Clarify, Read&write, Helperbird, Snap&read, Mercury Reader, Beeline Reader, Open dyslexic, Reader View 

  • dla uczniów ze spektrum autyzmu 

Bottom line, Let me talk, Helptalk, Cardtalk 

  • dla uczniów ze słabowzrocznością 

Navilens, Lookout, Voiceover, Taptosee, Braillac 

  • dla uczniów z niedosłuchem 

Pedius, Spreadthesign, Roger Voice 

Ze względu na specyfikę naszej placówki, tzn. istnienie klas integracyjnych zarówno w szkole podstawowej jak i w liceum ,wszystkie powyższe aplikacje z pewnością znajdą zastosowanie w codziennej pracy z uczniami naszej szkoły 

Podsumowaniem naszych dwutygodniowych zajęć było dokonanie ich ewaluacji z użyciem narzędzia GENIALLY