Skrikit
SKRIKIT
Skrikit to zestaw pozwalający na samodzielne tworzenie przez uczniów różnorodnych konstrukcji. Nauka z Skrikit nie tylko rozwija kreatywność i wyobraźnię uczniów, ale także umożliwia zdobycie dodatkowych umiejętności i wiedzy m.in:
- rozwój zdolności manualnych i precyzji,
- rozwój skupienia i wytrwałości,
- wiedza na temat zasad konstruowania,
- rozwój wyobraźni przestrzennej,
- wiedza na temat rodzajów połączeń,
- nauka podstaw mechaniki.
POZNAJEMY KLOCKI SKRIKIT
Poznajemy Skrikit
Edukacyjne klocki konstrukcyjne SkriKit rozwijają nie tylko umiejętności manualne, ale także myślenie i wyobraźnię przestrzenną uczniów. Możliwość złożenia konstrukcji własnoręcznie pozytywnie wpływa na rozwój zdolności koncentracji, organizacji miejsca pracy, planowania i wykorzystania różnego rodzaju połączeń w praktyce. Uczniowie klas 5a początkowo zapoznawali się z zestawami klocków, następnie tworzyli swoje własne roboty.
NAJWYŻSZA WIEŻA
W tym ćwiczeniu integracyjnym uczniowie 5b rywalizowali między zespołowo jako inżynierowie. Ich zadanie polegało na budowie jak najwyższej wieży. Swoje konstrukcje przetestowali pod kątem wytrzymałości. Podczas pracy uczniowie wzmacniali poczucie więzi i kształtowali umiejętności współpracy wykorzystując elementy konstrukcyjne SkriKit.
"SZYBKI KONSTRUKTOR" - WYZWANIE 1
"SZYBKI KONSTRUKTOR" - WYZWANIE OKULARY
Dla klasy 2b i 2c w ramach zajęć świetlicowych został stworzony konkurs dotyczący budowy z klocków SkriKit. Pierwszym wyzwaniem było zbudowanie okularów. Konstrukcja obiektu z klocków wymagała precyzji i zdolności manualnych. Uczestnicy musieli skupić się na drobnych szczegółach, co pozytywnie wpływa na ich zdolności manipulacyjne. Dodatkowo dając uczniom konkretny cel, tak jak złożenie okularów, konkurs ten zachęcił do kreatywnego myślenia w kontekście ograniczonych zasobów - w tym przypadku, dostępnych klocków.
"SZYBKI KONSTRUKTOR" - WYZWANIE 2
"SZYBKI KONSTRUKTOR" - WYZWANIE PIES
Dla klasy 2b i 2c w ramach zajęć świetlicowych został stworzony konkurs dotyczący budowy z klocków SkriKit. Drugim wyzwaniem było zbudowanie psa. Konstrukcja obiektu z klocków wymagała precyzji i zdolności manualnych. Konstrukcja trójwymiarowych przedmiotów, takich jak pies, wymaga rozumienia przestrzeni. To doskonałe ćwiczenie dla uczniów, którzy rozwijają umiejętności przestrzenne. Uczestnicy byli bardziej zaangażowani w zadanie, które zawierało elementy konkurencji. To motywowało ich do aktywnego uczestnictwa i starań.