Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Podsumowanie realizacji innowacji pedagogicznej ,,Ekologiczne odkrycia" w klasie 3a

22-04-2025 23:09 2024/2025

W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klasy IIIa brali udział w innowacji pedagogicznej promującej czytelnictwo i rozwijającej wrażliwość literacką oraz społeczną, realizowanej we współpracy z Przedszkolem Nr 55 grupą II oraz biblioteką szkolną. 

Celem działań było rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie empatii wobec środowiska,  a także integracja między grupami wiekowymi.

W ramach innowacji dzieci poznawały przygody różnych bohaterów poznając przy tym ekologiczne podejście do świata. 

Na koniec przygody z literaturą. Uczniowie poznali  historię sympatycznego bohatera – Tatrzańskiego Świstaka, stworzonego przez Barbarę Gawryluk. Lektura opowiadań stała się punktem wyjścia do wspólnych rozmów o przyjaźni, odwadze, pomaganiu innym i pięknie polskiej przyrody.

Uczniowie klasy III wcielali się w role przewodników czytelniczych – czytali młodszym kolegom, jak również podejmowali samodzielne czytanie w klasie podczas zajęć lekcyjnych.

Wspólne spotkania nie tylko rozwijały kompetencje językowe i społeczne, ale także wprowadzały dzieci w świat literatury w sposób atrakcyjny i angażujący.

Innowacja zakończyła się wspólnym spotkaniem  podsumowującym z grupą przedszkolną.

Projekt cieszył się dużym zainteresowaniem i sympatią uczestników, co potwierdza, że czytanie może być przygodą, która łączy i inspiruje do kształtowania właściwej postawy bycia ekologicznym.